Wednesday 15 February 2012

Design and Market . Week 16. Presentation.




 Presentation:



One of the requirements of the Design and Market module is to present the artistic achievements and commercial success of a company I admire. This research aims to give us an insight into the creative sector and an understanding of how the chosen company operates as a business. The presentation should be delivered to a group of students and professors from different disciplines such as animation, graphic design and illustration. The aim of this project is to deepen the understanding of the industry and prepare students to enter the market.

Working in groups:

Within our
specialism we divided into groups of four, five or six and prepared a twenty-minute presentation. The evaluation of this project will provide 50% of our final grade.

On January 27 2012 the animation department was divided into three groups. Within the groups we selected specific areas of interest. Some people decided to analyse companies from traditional animation, some went in the direction of computer games and the group that I found myself in decided to analyse companies from the visual effects industry.

Plan of action:

During the first meeting the group decided that each of us will try to contact three companies and organise a meeting at their offices.

Sarah Rettie took on: MPC, ILM, The Mill. Daniel McCance researched Digital Domain, Prime Focus and Cinesite. I contacted: Dneg, Digicam Picture and Framestore. In addition, I decided to contact the Platige Image company that is based in Warsaw. In the following week, we were joined by Charlie Lodge, and her task was to contact Escapes Studios, a VFX training company.
 
Prezentacja:

Jednym z warunków zaliczenia kursu Design and Market jest przygotowanie prezentacji. Prezentacja ta wymaga od mnie analizy rynku i wybranej prze zemnie firmy, firmy, którą podziwiam za osiągnięcia artystyczne oraz sukces komercyjny. Projekt polega na przygotowaniu prezentacji dla grupy studentów z różnych dyscyplin jak animacja, projektowanie graficzne, ilustracja itp. oraz profesorów. Celem tego projektu jest pogłębienie rozumienia branży oraz przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy.

Praca w grupach:

W obrębie naszej specjalizacji mamy za zadanie dobrać się w grupy: cztero, pięcio lub sześcioosobowe i przygotować dwudziestominutowa prezentacje. Ocena tego projektu będzie stanowić 50% naszej oceny końcowej.

27 stycznia 2012 wydział animacji podzielony został na trzy grupy. W grupy dobraliśmy się na podstawie zainteresowań: część osób zdecydowała się na analizę firm zajmujących się tradycyjna animacja, część poszła w kierunku gier komputerowy, a ostatnia moja grupa zdecydowała się na analizę firm z branży efektów specjalnych

Plan działania:

W czasie pierwszego spotkania grupa postanowiła, ze każdy z nas postara się skontaktować z trzema firmami i umówić na spotkanie.

Sarah Rettie przypadły firmy: MPC, ILM, The Mill. Daniel McCance zajmuje się: Digital Domain, Prime Focus and Cinesite. Mnie przypadły w udziale: Dneg, Digic Picture and Framestore. W ramach własnej inicjatywy postanowiłam skontaktować się z Platige Image firma która ma bazę w Warszawie. W następny tygodniu dołączyła do nas Charlie Lodge, Jej przypadły w udziale Escapes Studios firma zajmująca się treningiem VFX

No comments:

Post a Comment